Alla inlägg den 17 augusti 2012

Av lenaochpudlarnas-blogg - 17 augusti 2012 11:17

Det har utlovats regn till helgen och jag funderar på att handla en regnjacka så att jag slipp gå runt blött på hundfestivalen. Sommaren 2012 har verkligen bjudit på ett minst sagt varierat väder. Igår trodde kändes det som om man befann sig utomlands, men många andra dagar under sommaren, har jag stannat inne då vädret varit så tråkigt!

Men det är faktiskt inte bara de dåliga vädret som gjort att jag inte varit ute lika mycket i år som andra sommrar. Det finns inga dåligt väder bara dåliga väder, är en klyscha som faktiskt stämmer delvis. En anledning till varför det inte blivit lika många och långa prommenader ute i skogen, är att jag inte haft något riktigt bra regnställ. Nu har jag tittat runt en del och det verkar som om svenska didriksson är ett bra alternativ. Men oj vad dyrt det är med regnkläder! I hopp om att hitta didriksson på rea hittade jag följande sida www.didriksson.n.nu, tyvärr verkar den inte uppdateras särskilt ofta. Samtidigt får man kanske tänka att det inte är så ofta man handlar just regnkläder och en sommar som denna är ett ordentligt regnställ verkligen värt att satsa på.

/kram på er!

Ovido - Quiz & Flashcards